Tuesday, October 6, 2009

ZaHRa 7 BuLaN

sweet lil' zahra..
zahra dah 7 bulan..
zahra dengan atok..

Alhamdulillah..pejam celik, pejam celik, 1 oktober 09, anak dara ummi dah pun menginjak ke usia 7 bulan..cepat betul masa berlalu..untuk 7 bulan ni, takde medical check up untuk zahra..8 bulan nanti baru ader..zahra dah semakin aktif dan cerdik..tepuk amai2 tu, memang dah sakan dier menepuk nyer..tapi, bile kiter nyanyi jer lagu pok amai-amai, automatik zahra berhenti menepuk..zahra tengok jer orang yang nyanyi tu..tak sedap agak nyer kot suara orang tu..hehehe..sekarang ni, zahra tengah belajar2 nak salam & lambai..
kaki plak tak payah cakap lah..makin kuat..bile masuk kan dalam walker tu, laju jer zahra gerak..satu umah tu abis dah zahra jelajah..yelah, umah pun bukan nyer besor sangat..dari satu bilik ke satu bilik..pantang jumper plastik, mule lah zahra nak amik..ade skali tu, ade plastik berisi air botol..zahra ape lagi, dier capai plastik tu, pastu diseret jer air tu guna walker..bertuah betul anak ummi ni..kelakar pun ader gak mase tengok zahra tarik air botol tu..tapi ummi tak sempat nak amik gambar sebab tengah masak kat dapur mase tu..
ummi rase zahra dah nak merangkak..sebab sakan jer zahra angkat bontot & kaki dier..pastu terundur ke belakang..mulut plak, tak payah cakap lah..makin bising..sampai mama cu cakap,"zahra ni..bising lah.."agak nyer, bile zahra dah pandai cakap nanti, mesti petah & peramah macam ummi..hehehe..yeker..??zahra sekarang ni dier baru mule sebut..."aaa....bababaabbaa.."confirm zahra pandai sebut 'abah' dulu kan..ummi mesti lambat skit..sebab start huruf 'U'..agak nye lah kot..
paling susah sekarang ni, bile nak tukar pampers & nak pakai kan baju..zahra pusing ke sana..pusing ke sini..pancing kan dengan benda lain kat tangan pun, kekadang tu tak jalan..tu lah mase paling penat nak menyiapkan zahra..sampai berpeluh-peluh ummi..zahra ni dah kenal orang..tapi, zahra tak kisah..dengan sumer orang dier ok..zahra tak mengamuk..cuma anak dara ummi ni, ummi tengok garang skit..yelah, anak askar kata kan..hehehe..nak jadi askar agak nyer..tapi, bile tengok keletah zahra sekarang, ummi terhibur sangat..biar pun dah semakin lasak..pantas betul mase berjalan..ummi akan rindukan setiap detik perkembangan zahra ni..

2 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

Seronok kan tgk keletah anak yg tgh membesar. kalau boleh tk nak miss one moment pon ye tak..=)

@>--ummi zahra--<@ said...

betul..rindukan saat tu sumer..