Tuesday, November 10, 2009

MaNDi NiLa..

ni pasal budak pintar yang semakin lasak ni..ari ahad ari tu 8 november, petang..lepas asar, ummi siapkan zahra sebab nak pegi tengok mama cu kat UM..ummi pun pakaikan lah baju tiger..baru beli kat tesco..belum pakai lagi..dah siapkan zahra comel2..ummi pun pegi tukar baju kat bilik..opah plak tengah basuh pinggan kat dapur..skali tu, ummi dengar bising2 kat bawah..opah kate, "along..ko tengok anak ko ni.." sambil gelak2..ummi turun2 jer, tengok baju dah penuh nila..lupe nak amik gambor baju tu..zahra plak tengah meniarap tepi mesin basuh dan tangan tepuk2 kat lantai yang dah penuh dengan nila..sabun abis berterabur..abis baju baru tu..belum pun tunjuk kat mama cu lagi..nasib baik plak budak bijak ni tak sapu nila tu kat muke atau masuk mulut dier..kalo tak abis biru..kat tangan tu payah betul nak hilang..bertuah betul lah anak ummi ni..ummi sampai dah tergelak2 campur geram tengok zahra tu..sabor je lah..anak kan..hehehe..

badan, tangan, kaki yang penuh nila..
tangan tak boleh hilang..
buat muke kesian..
ooppss..ader gambar ter'sensored' plak..



4 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

hee..klakar plak tgk rupe Zahra yg mem'biru'..=p. nasib tak disapunye muka die ngan nila tu. klu tak, tak pasal2 bertompok biru kat muka cumei die...hehe

@>--ummi zahra--<@ said...

tu lah pasal..skrg ni memang zahra tengah sangat lasak..nak pakai pampers pun susah..

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.HAHAHAHAHA
.comel gile!

CuTeMiUt78 said...

eh...keh..keh..keh.. lawak je zahra... addooooiii la.. sib baik tak disapu muka2 nya skali.. klu tak mau haru biru jdnya