Monday, August 9, 2010

Salam Ramadhan

Alhamdulillah..akhir nya ummi diberi lagi peluang untuk berpuasa lagi bersama suami, anak dan keluarga tercinta..ummi harap, puasa tahun ni akan lebih bermakna buat ummi sekeluarga..mudah-mudahan ummi diberi kekuatan untuk melaksanakan puasa di bulan ramadhan ini..dan mudah-mudahan ummi diberi kesempatan dan kekuatan untuk beribadat kepada Allah..dah 2 tahun ummi tak pegi terawih..kalo boleh tahun ni, ummi berazam untuk wat solat terawih kat umah..zahra pun dah besarkan..kawan-kawan doakan lah ummi agar ummi dapat melaksanakan perintah Nya dengan sempurna..ameennn....ummi jugak nak amik kesempatan untuk minta maaf pada kawan-kawan semua andai ada yang terasa hati dengan ummi..ummi hanyalah manusia biasa..tak lari dari buat kesilapan..yang buruk itu dari ummi, dan yang baik itu hanya lah dari NYA..renung-renung lah kata-kata di bawah ini untuk keberkatan kita bersama..


" I'm sorry if I ever hurt your feelings, talk behind your back or offended
you in anyway... Please forgive me " ……….



Rasullulah s.a.w bersabda barang siapa yang pertama mohon maaf kepada seorang lain di bulan Sya’aban, Allah akan haramkan api neraka padanya - saya sangat mengharapkan yang ini berlaku kepada kita semua. Mohon maaf lahir dan batin. Selamat menyambut Ramadan yang akan tiba. Semoga ibadah puasa kita pada tahun ini, diberkati Allah S.W.T

Bulan Ramadhan datang setahun sekali dan ia sebaik2 bulan, penuh
keberkatan, pengajaran, mendidik mempunyai ketahanan dan penuh dgn amalan-
amalan untuk mendekatkan diri kpd Allah dan hubungan sesama manusia.
Oleh itu bersiap sedialah dari awal supaya ia benar2 mengubah sikap yg baik
dan seterusnya menjadi insan yg soleh/solehah. Semoga dipertemukan di Ramadhan
yang akan datang.

*Doa utk menghilangkan baran, maklumlah waktu lapar memang lekas naik angin....

Rujuk kepada Surah Al-Anbiyakk ayat ke 69. Sebelum minum baca doa dan
tiupkan pada air (utk diri sendiri,anak,suami dll). Insyaallah cuba
amalkan.

Wallahua'llam.

2 comments:

Adlin a.k.a Kyra MomS said...

salam ramadan al mubarak dr kami..

Diamilikku said...

marhaban ya ramadhan...thanx for info doa tuh...satu ilmu baru...