Monday, August 16, 2010

Dugaan Ramadhan

ummi rase tahun ni ramadhan yang paling mencabar buat ummi..bayang kan lah 5 ari pertama di bulan ramadhan, air asyik takde jer..on off on off.. kalo ade pun, kecik jer..so, untuk 5 ari puasa tu, baru skali jer ummi masak untuk berbuka..yang lain tu, makan luar n berbuka puase kat umah opah and PIL..nak wat camner, nak masak pun takde mood sebab air takde..hehehe..baru lah kite tahu kan kesusahan orang lain yang terpaksa amik air kat perigi..kite yang baru kejap takde air dah merungut..hihii..sekurang-kurang nyer, berpuasa tanpa air ni dapat menginsafkan diri kita kan..

ok lah, cukup lah story pasal tu..mase ramadhan ketiga, baru ummi masak untuk makanan berbuka..tapi ari tu ummi tak masak nasi pun..wat pertama kali, ummi masak...

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

mee kungfu..gambar ihsan dari en. google..

hehehe..alhamdulillah menjadi gak..saje jer masak tu, abah pun tak kisah makan ape..yelah, kadang2 boring gak kalo asyik berbuka makan nasi jer kan..hehehe..ari ni macam malas nak masak lah..kat umah pun tinggal telur n ikan cencaru jer..masak untuk sahur jer lah kan..tengah berlegar-legar dalam otak nak makan ape ni..ish..ish..ish..tahap kemalasan ummi untuk masak masa bulan ramadhan ni makin menjadi-jadi lah..mungkin sebab mase ari biase ummi memang ari-ari masak kot..tu yang bulan puase nak bersenang lenang skit..hehehe..macam lah orang lain tak masak ari-ari kan..kui..kui..kui..

4 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

best tu mi kungfu..simple tapi sedap kan..=D

@>--ummi zahra--<@ said...

lily : betul..betul..betul..simple, sedap dan mengenyangkan..

Diamilikku said...

saya je tak cuba lagi mee kungfu nih..ingat nak cuba..tapi tak tau bila...semangat memasak..datanglah dikau..ku seru....hahahahahah :)

@>--ummi zahra--<@ said...

sue : ala..sue lagi terror masak..macam2 menu kite tgk..kan semangat sue masak ade jer ari2..lagi rajin dari kite tau..hehehe..