Wednesday, May 12, 2010

Zahra 14 Bulan..

1 mei 2010 ari tu..bersamaan dengan ari pekerja..genap usia zahra 14 bulan..sangat cepat mase berlalu..anak ummi semakin hari semakin besar..semakin banyak akal nyer..semakin lasak..gambar ni memang mase tarikh 1 mei lah..di usia zahra 14 bulan :-
  • zahra dah pandai lepas menyusu, terus bagi botol kat ummi..kalo dulu, lepas susu, dibaling jer botol tu..
  • pernah skali ummi tido..zahra bangun..amik botol air n bagi kat ummi..haus sangat lah tu gamak nyer..slalu nyer ummi akan bangun wat susu dalam kol 3.00 pagi..
  • kalo dengar lagu barney yang 'i love you..you love me..' zahra akan sebut..'i..yi..'hihihi..
  • kalo nak air..zahra akan sebut "air"(sebutan 'air' dalam bahasa inggeris..)
  • sangat suke main kat tepon umah opah..siap boleh bertenggek atas tangga dok cakap tepon..hihihi..
  • zahra dah tahu mane tahu car, cat, fish, bird, gigi..kalo kate amik kasut, zahra dahtahu..terus pi amik kasut..
  • yang paling ummi tak boleh tahan..makin kuat merajuk..sabar jelah..siap baring-baring kat lantai lagi..nanti ummi akan masuk kan koleksi gambar zahra kat lantai..haish lah anak dara ummi ni..lasak bukan main..tahu lah anak askar kan..hihihi..
  • gigi baru nak masuk yang ke empat tumbuh..wat mase ni dah ade 2 bawah..pastu 2 atas..tapi kat atas tu belum full tumbuh lagi..dalam progress..
  • peminat setia citer upin ipin..kalo dengar jer iklan upin ipin..zahra pun sibuk cakap "pppin.."

rase nyer, ni jer kot wat mase ni progress zahra di usia 4 bulan..kalo ader lagi, nanti ummi tambah..


1 comment:

lily azliyana @ mama zara said...

Yeay..Zahra dh besar n makin bijak..sat agi tup tap tup tap..dahhhh anak dara anak2 kite kan..ehehehhe