Tuesday, April 26, 2011

Zahra Tak Sihat

ari ni ummi nak citer skit pasal zahra..dalam seminggu ni zahra tak nak makan..kalo makan pun setakat 2 sudu jer..puas kena paksa..susu pun macam dah kurang..kat rumah lepas balik dari taska, sekali jer dier minum..ape patut ummi wat ek..tukar susu zahra ker..sebab sekarang ni zahra minum susu Dumex Dugro perisa honey..ke sebab kurang makan n kurang susu ni berpunca daripada keadaan zahra yang tak sihat..??zahra dah memang batuk dengan selsema..pastu dah lah kurang susu..kalo minum susu, pastu batuk n terus muntah..tak ke kluar balik ape yang dier minum n makan..abis tu ape aje lah yang tinggal dalam perut zahra tu..dah muntah tu satu hal..pastu ari ahad ari tu, ntah nape ntah..panas dalam ker..sampai cirit birit yang kluar air jer..yelah, tak makan kan..sampai 5 kali plak..kesian ummi tengok zahra..asyik minum air jer..tapi yang bagus nya zahra ni, dalam tak lalu makan, muntah n cirit birit..zahra tetap aktif..mane lah tenaga yang die dapat agak nye..ummi sekarang dah tak tahu nak wat ape..jalan buntu..atau pun, ke budak umur zahra ni memang tengah kurang makan..kalo ade sesapa ade cadangan ker, maklumat ker, boleh share dengan ummi kat ruangan komen..ummi risau tengok keadaan zahra..layan lah gambar zahra mase ps ari tu..ummi dah dapat lagi 3 gambar dari linda latip..tapi ummi tunjuk gambar zahra yang sekeping ni dulu yer..yang lain, ummi tunggu cd dulu n ummi akan wat n3 khas tentang gambar2 ps ari tu..cewah..

zahra sayang..ummi harap anak ummi akan sentiasa sihat dan ceria..

3 comments:

LilyAzliyana@MamaZaraZareef said...

siannya zahra..tk sihat yek..rasenye die kurang selera sbb badan tk sedap tu kot..insyaAllah, bile dh sihat nnti, selera die pon kembali..=)

Diamilikku said...

makin besar makin cantik anak dara sorang nih..suka tgk rambut dia....hitam berkilat.....mimi sabar ehh...mungkin perubahan umur tu...tapi kalau nak tukar susu pun ok jugak..cuba try nespray honey..aisy ngan alesha dua2 minum nespray..alhamdulillah aktif, selera makan tinggi..tak sakit demam....

@>--ummi zahra--<@ said...

tq yer lily n sue..kite try tengok seminggu dua ni..kalo masih tak berubah jugak..akan cuba tukar susu lain..